Danmark

MINE VANDRETURE I DANMARK

Jeg elsker at vandre i mit smukke land, Danmark, og der findes helt enormt mange skønne vandreruter, og jeg kun har gået en ganske lillebitte brøkdel af disse. Det hele startede tilbage i 2017, hvor jeg besluttede mig for at gå Camino Primitivo i Spanien, og inden jeg skulle afsted, var jeg selvfølgelig nødt til at træne. Så jeg begyndte at trampe rundt på alle stier i Farum-området, hvor jeg boede på daværende tidspunkt - og siden da er det blevet til en hel del vandreture rundt omkring i det danske ganske land.

Rundt om Bornholm (Påsken 2019) + Højlyngsstien (Pinsen 2022)

I foråret 2019 begyndte jeg for alvor at savne vandrestøvlerne, og der var siden min Camino året forinden sket mange forandringer i mit liv, som gjorde, at jeg trængte til endnu en sjælevandring. Jeg planlagde derfor en tur rundt om kysten på Bornholm.

Et par år senere tog jeg tilbage til øen og denne gang for at gå på tværs af øen.

Læs om mine ture på solskinsøen her ...

I august 2019 gik jeg den smukkeste del af Camønoen på Møn. Det var en anderledes tur, da jeg denne gang valgte at gå med fuld oppakning og overnattede i det fri i eget telt,

Læs om turen her ...

Da Coronaen ramte Danmark i marts 2020, blev jeg sendt på tvungen ferie af min arbejdsgiver og valgte at bruge tiden på at gå den smukke kyststrækning fra Gilleleje til Helsingør. Det blev et par fantastiske dage i ro og fred og med høj smuk himmel.

Der er som nævnt mange fantastiske smukke steder rundt omkring i Danmark, og jeg øjner enhver chance for at komme ud og se mig omkring og opleve den dejlige natur rundt omkring. Enten tager jeg vandrestøvlerne på og begiver mig ud på en tur alene eller også er det i selskab med en eller flere veninder eller i selskab med andre vandreglade mennesker.

Læs om mine endagsture her ...