Hike på højderyggen

Da vi som nævnt boede i et område, der om vinteren er et meget populært skiområde (Les Sybelles), besluttede vi os for at udforske højderyggen og begav os ud på de mange pister, og det var bestemt ikke uden udfordringer. Vi fik rigtig mange højdemeter i benene, da vi gik fra ca. 1200 m op i ca. 2200 meter højde. For at nå toppen/højderyggen"besteg/kravlede" vi både op og ned ad sorte, meget stejle pister - det var virkelig hårdt og samtidig ret skræmmende. Tør slet ikke tænke på, hvordan det ville være på ski!

Men da vi endelig nåede højderyggen blev vi belønnet af den smukkeste udsigt, hvor vi kunne beundre det fantastiske landskab med gigantiske bjerge hele vejen rundt pm os og så langt øjet rakte, og igen kunne vi se beundre Europas højeste bjerg, Mont Blanc, på lang afstand. Dette syn kunne vi nyde, mens vi gik på smalle stier skiftevis med græsmarker fuld af blomster, får/lam og glubske fårehunde (der jagtede os - langs hegnet gudskelov, men frygten for at de ville hoppe over det og æde os var på et tidspunkt lidt stor...) og til tider gik det stejlt ned på begge sider af stien, som også gav et sus i maven.

Når vi kiggede op på den blå himmel, havde vi skiftevis paragliders eller store ørne flyvende kun ganske få meter over hovedet på os. Betagende syn og vingefang (på ørnene)!

Det blev en lang og meget varm dag og et hike på ca. 8 timer (ca. 22 km), da vi endte med at komme langt væk fra vores by La Toussouire. Vejret viste sig fra den varme side (tæt på 30 grader), og på højderyggen var vi tæt på solen, hvilket betød, at vi var godt stegt, da vi med trætte ben endelig vendte tilbage til byen. Men wow, den tur går jeg gerne igen, selvom den var afsindig hård og udfordrende!